یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ق.ظ

شکست عشقی چرا و چگونه

 

در قدم اول اینجوری بگم که با لفظ شکست عشقی مخالفم

به دوستانی که تمایل به چسبنده بودن دارن نکته ای رو گوشزد میکنم که دوست ندارن بشنون و ممکنه از من بدشون بیاد اما چه باک

آدما میان که برن . همون اندازه که بودنشون خوبه رفتنشون هم خوبه

کسی که میره با یه سیلی به ما یاد اوری میکنه که هوی فلانی ! هوا برت نداره ؛ همچین تحفه ای هم نیستی .

اگه اینجوری به ماجرا نگاه کنی که طرف با رفتنش بهت کمک کرده تا آدم بهتری بشی ، به نظرم جا داره ازش تشکر هم بکنی

چرا باید با تو بمونه؟ تو چی داری که اون بخواد تا ابد با تو توی رابطه بمونه؟ پس سعی کن خواستنی تر بشی اون شعار معروف اونقدر خوب باش که گرفتن خودت از بقیه براشون بزرگترین مجازات باشه

اگه خواستنی بودن رو در ظاهر میبینی باید بگم ظاهر اونقدرا ماندگار نیست. ژل و فیلر و بوتاکس و زاویه فک راینوپلاستی ژنیوپلاستی بلفاروپلاستی ماموپلاستی لمینیت و ونیر و چیزایی که فقط جنبه ی زیبایی اونم موقتی و با ریسک آسیب پایدار به سلامتی دارن که چی؟ چه دستاوردی واسه خودت داره ؟

بگذریم

شکست رابطه یا بهتر بگم پایان رابطه به معنی باختن نیست

رابطه برد و باخت نداره

اگه حس باختن میکنی اشتباه از خودته اما پذیرفتن این اشتباه کار سختیه ... در نتیجه بازی کردن نقش قربانی رو انتخاب میکنی تا ترحم دیگران رو جلب کنی مهرطلب بودن شاخ و دم نداره ، گدایی محبت همینه

اگه فکر میکنی تو خوب مطلق بودی و اون بهتر از تو گیرش نمیاد . اگه فکر میکنی لیاقت نداشته بهتره بگم ادما ضربه هایی که خوردن رو خوب یادشون میمونه اما ضربه هایی که زدن نه

اون دون ژوانی که هیچوقت دست رد به سینه ش نخورده ؛ من نیستم

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۸
مهربان

نظرات (۱۰)

ازم بعیده ولی حس میکنم اونقدری به بلوغ رسیده باشم که با کلیت پستت موافق باشم. 

منم همیشه از لفظ شکست عشقی بدم میاد، بهش میگم یه تجربه عشقی بد بوده. ولی خب حس بدش همیشه هست با آدم دیگه. حالا همیشه هم نباشه ولی مدت طولانی انسان رو آزار میده. 

من حس باختن ندارم اصلا ولی خیلی پیش میاد که انتخاب هام رو سرزنش کنم، بعد می بینم نه رابطه خوبی و بدی توامان داشته و به قول تو هر رابطه عمری داره و می دونم باز برگردم عقب دوباره تجربش می کنم! درسته غم رو حس می کنم توی قلبم ولی واقعا خوشحالم که تجربه کردم. 

خواستنی تر... این اون جاییه که باهاش موافق نیستم و باعث میشه بگم با کلیت پستت موافقم ولی با همه اش نه. من همه دست و پایی که زدم و چند ساله با ورزش کردن مرتب و یک ساله با خوندن کتاب های روانکاوی و چند ماهه با رسیدن به آرزوی بچگیم ( ساز زدن) و و و ، واقعا واسه خواستنی تر شدن خودم نیست. یعنی شاید ماهیتاً باشه ها، ولی واقعا حس می کنم دارم به غریزه زندگیم جواب میدم، هی همش حس می کنم وقتم کمه و عمرم داره میره و دوست دارم ازش بهره ببرم. 

پاراگراف آخر... ضربه زدن... تا ابد عذاب وجدانش دنبالمه. یادم نمیره و حتی وقتایی که احساساتم رقیق میشن میگم اون تجارب تلخ بخاطر اذیتیه که به حق کسی روا داشتم. بقیه اوقات منطقی میشم میگم نه! دوستش نداشتی. اونم الان با خانواده کوچیکش شاده.

دلم میخواست خصوصی کنمش گفتم بی خیال!

پاسخ:
هوپ برای اینکه هوپ بشه لازم بوده اشتباه کنه یه سری تجربیات رو بدست بیاره مسلما بهاش رو هم بپردازه
اون بخشی که میگفتم رابطه روزای خوب و بد داره عین ماجرای ضربه زدن و ضربه خوردنه . هر زندگی بالا و پایین داره روزای خوبی که به رقص درمیای روزای بدی که با بلندترین صدای ممکن گریه می‌کنی.حالا روحیات و احساساتش ثبات بیشتر داره تو محدوده ۳تا ۷ می‌چرخه یکی یک تا نه . بدا به حال اونایی که تو بهترین حالشون از پنج بالاتر نمیرن
خواستنی تر شدن رو صرفا در مورد رابطه با دیگران نگفتم واسه اینکه خودت بتونی هوپ رو ستایش کنی دوستش داشته باشی بگی هوپ جون آفرین
 

خوشبختانه یا متاسفانه،نمیتونم اونقدر عمیق بشم که با از دست دادن یا طرد شدن،حس شکست داشته باشم...

زاویه فک که خیلی خوبه*-*

دون ژوان؟:دی

پاسخ:
عمیق بشین اما غرق نشین وقتش که رسید یه پا بزنین کف استخر و خودتونو نجات بدین
.
من زاویه ی مغز ترجیح میدم
.
دوتا شخصیت واسم  جذابن یکی دون ژوان یکی دوریان گری . اوصیکم به خوندن کتابش

سلام. اولش بگم ممنون که نوشتید و انتظار رو به پایان رسوندین.

با این زاویه ی دید شما به موضوع، کلا چیزی به اسم شکست براتون معنی نداره:) و خب اون حس خوشبین نبودنی که من به عنوان خواننده دریافت کردم از نوشته هاتون، علتش نمی تونه شکست عشقی باشه چون که با توجه به پستتون براتون وجود خارجی نداره.

 صادقانه بگم که فکر می کردم ترک شدید و بابتش یه تحول روحی در شما به وجود اومده که اثراتش هم قابل مشاهده است و مثلا دیگه خیلی به این مسائل بدبین شدین.

طرز دید شما واقع بینانه بود به نظرم. اما ایرادی که از نظر من داشت این بود که خب همه اینطور که شما گفتید نیستند و هستن افرادی که تعهد و وفاداری و رشد اخلاقی در کنار هم براشون مهمه.

خب من جواب سوال قبلیمو گرفتم . اما یه سوال دیگه: این دیدگاهو از اول داشتید یا سعی کردید در خودتون ایجادش کنید از یه جایی به بعد؟

پاسخ:
من به چشم تجربه میبینم
من بدبین هستم اما چون میخام از مورد سوئ استفاده قرار گرفتن دوری کنم
کم کم و به مرور آدما بزرگ میشن دیدگاه هاشون پخته و محافظه کارانه میشه

وای مهربان من تو این مدت ۴ تا از دوستام گذاشتن رفتن :/ اتفاقا چند وقته دارم به ضربه هایی که بهشون زدم فکر میکنم و یا اینکه چه قدر غمگینه که دیگه با من بودن نمیصرفه و  بله همچین تحفه ای هم نیستم :| و باید آدم بهتری بشم، اگه مدام در حال پیشرفت نباشی و رشد نکنی بعد یه مدت همه میرن. خودمم حوصله ی آدمای راکد رو ندارم. 

این پست رو اسکرین گرفتم چند وقت یه بار بخونمش قربه الی الله. من تا حدودی تمایل به چسبندگی دارم این متن خیلی برام مفید بود، ممنون. 

پاسخ:
آدما همه شون میرن حتی اگه فیزیکی ترکت نکنن اونقدر از نظر روحی ازت دور میشن که به جز رفع نیاز بهت فکر هم نمیکنن
کی  میتونه بگه تنهایی رو تجربه نکرده ؟ همه ی ما در برهه ای ترک شدیم 
اگه بفهمیم که هیچکس همیشگی نیست ناراحت نمیشیم 
در پایان هشتگ چسبنده نباشیم

نکشیمون دون ژوان :/ 

پاسخ:
کاش مثل اون بودم

عاقاااا

تو خیلی خوب می نویسییی

پاسخ:
مخلصیم

کاش حداقل یه ایدی تلگرام ازت داشتم 

گاهی واقعا به مشورت هات نیاز دارم

ولی دیدم وقتی یه بار یکی برات نوشت اگه بیاد تهران میتونه ببیندش رک بهش گفتی نه، بعد اون جرائت ام رو از دست دادم

البته بعضی از استدلال هایی که میگی کاملا درست ان ولی نتیجه اشتباهه ؛ اینجوری که مثلا میگی چون دو بعلاوه دو میشه چهار پس قطعا اینکه من میگم دو تا چهار تا میشه ده تا درسته . 

به هر حال امیدوارم هر جا هستی موفق باشی و یه جا دیگه به خودت بگی بدبین بودن بسه دیگه همین راکد موندن تو حالت بدبینانه نقض حرفای خودم برای اینه که هر روز سعی کن بهتر بشی

امیدوارم یهو به خودت بیای و ببینی همه این تفکرات حاصل محیط های بد قبلی ات بودن و الان هم حال خودت خوب باشه هم ادمای اطرافت خوب

پاسخ:
ممنون

درست بود پستت 

هر چند تلخه ! خواسته نشدن تلخه 

 

من نه تنها با این واژه مخالفم بلکه با واژه هایی از قبیل غرورم شکست، شخصیتم خورد شد، قلبم شکست و... امثال این ها هم مخالفم! 

پاسخ:
بالاخره تجربه س

پائولو کوئلیو میگه : اگر در زندگی چیزی یا کسی را از دست دادی اما در عوض خودت را پیدا کردی تو یک برنده ای....

جستارهایی در باب عشق آلن دوباتن رو خوندی؟  کتاب سِیر اومدن، پر و بال گرفتن یه عشق و رفتنشه...

دوریان گری :)) از همه کتابش تنها چیزی که الان باهامه اینه ک چطور کارهامون مثل رنگ ان روی بوم سفید شخصیتمون و میشن قالبمون...

باید دوباره بخونمش برای شناختن شخصیت مستر گری :)) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">