یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۵۴ ب.ظ

دکتر خوب

 

اگه اشنا یا دوست نزدیکم بابت یه بیماری ازم مشاوره بگیره همونطور باهاش حرف میزنم که با یه بیمار عادی حرف میزنم؟

مسلما نه

در مورد دوست و آشنا من به حداقل مداخلات بالینی معتقدم ترجیحم بر درمان های غیر داروییه یاکمترین و ساده ترین دارو ها

اما وقتی بیمار غریبه س و باید اعتمادش رو جلب کنم واسش فیلم بازی کنم و تحت تاثیر قرارش بدم قضیه فرق میکنه

برای مثال مادربزرگم میگه زانوم درد میکنه بعد معاینه و سوال در مورد علایم هشدار واسه درمان ، انقباض استاتیک و دینامیک بهش یاد میدم توصیه به  فیزیوتراپی میکنم . دوستم همین شکایت رو پیشم بیاره ؛ میگم ولش کن خودش خوب میشه . اما وقتی پشت میز یه کلینیک خصوصی بشینم یه نسخه ی پونصدهزارتومنی باید واسه بیمار بنویسم کلی مکمل غضروف ساز بی اثر و ویتامین کم اثر ... طرف فکر کنه حق ویزیتی که داده الکی نبوده دکتره یه چیزی حالیشه

اصلا این ماجرا شوخی نیست

از جو پزشک ستیزی که تو کشور هست بدم میاد

یکی دیگه خورده و برده و اذیت کرده همون رو میپرستن.... دادش رو سر ما میزنن

نتیجه ش چی شد

کاری که دوست داشتم و توش نسبتا خوب بودم رها کردم

من یه زمانی پزشک اورژانس بودم . شغل بود و منبع درامدم حساب میشد . سخت بود اما عشق بود مفید بود

رهاش کردم 

درامدش دیر شد ازش کم کردن تا پشت میز نشین ها و ستادی ها راضی تر بشن .اونایی که به اسم دور کاری و حق کرونا تو خونه نشستن و درامدشون بیشتر هم شد

خب زندگی هیچوقت عادلانه نبوده

برخوردهای بی رحمانه دیدم ناسپاسی دیدم.

عطا و لقا و هر کوفت و زهرماری بود رها کردم .

الان هم کار میکنم ساعات کاریم بیشتره

درامدم هم بیشتره

کار اسونتر ؛ مراجعینی که میدونن باید مواظب رفتارشون باشن 

امنیت برقرار ؛ احترام زیاد

دیگه شبا لازم نیست بیدار بمونم یا با یه چشم باز بخوابم

اما این چیزی نبود که من بخاطرش خودم رو اماده کرده بودم

مهربانی که تو دوره استاجری و اینترنی دنبال کسب مهارت و دست به عمل بودن بود دیگه همه چی رو غلاف کرده

من دیگه پزشک اورژانس نیستم

مهربان دیگه روپوش نمیپوشه . اداری و رسمی و ادکلن زده .

کمتر پیش میاد کار درمانی انجام بدم اما راضی ام 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۶
مهربان

نظرات (۸)

کارزیبایی انجام میدین؟

پاسخ:
اره گاهی

یه عکس از مهربان جدید رو کنید مستفیض بشیم :دی 

شرایط آدم ها رو تغییر میده ..... خیلی تغییر!

 

 

پاسخ:
مگه عکس قدیم مهربان رو دیده بودین؟
خیلی از نظر روحی عوض شدم

من نمیخوام وقتی بزرگ شدم مثل شما بشم:((

پاسخ:
انتخاب خوبیه

گاهی کار زیبایی انجام میدین؟

من فک میکردم کار جدیدتون کارای زیبایی هست

پاسخ:
عمده ی کارم تو صنعت هست یه کم هم زیبایی

چه جالب. من وسواس بیماری دارم و همیشه وقتی دکترای معروف که خیلی مطباش‌ون شلوغه میرفتم معمولا قرص اعصاب میدادن و من برمیگشتم فکر میکردم یارو حالیش نبوده! بعد هی حرص میخوردم و صدتا دکتر عوض میکردم تا طرف آزمایش و کوفت و مرگای دیگه بده تا بالاخره خیالم راحت بشه. اصلا فکر نمیکردم قضیه کاملا برعکسه!!!

بابا بهتر 

اورژانس اصلا داغون و افسردت کرده بود 

مطمئنم چند ماه بعد پستات پر خوشحالیه

دلم واسه وبلاگت تنگ شد مهربان

دوران کنکور میخوندمش

همیشه چس ناله میکردی😂😂ولی همیشه دوست داشتم

پاسخ:
هنوزم همونم

لعنتی تو الگوی من بودی برا ۴ فاکینگ سال...

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">