یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

یک دانشجوی پزشکی

A doctor is a student till he dies

چهارشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۵ ب.ظ

من کافی هستم

نه شنیدن

 

بیشتر وقتایی که حال یکی رو می‌پرسیم واقعا نمی‌خوایم بدونیم حالش چطوره

به قصد معاشرت و شروع گفتگو این سوال رو می‌پرسیم به فرض بگه نه خوب نیستم ، آیا دوست داره بحث رو (با ما )ادامه بده یا جمله ی بعدی ما چه خواهد بود

اصلا من به چه دوستی میتونم بگم نه خوب نیستم چه حدی از صمیمیت لازمه ؟

چه حدی از صمیمیت لازمه تا بتونم بگم نه خوب نیستم 

یا فقط میگم ممنون خوبم که فقط راهشو بکشه و بره

 

دوستی که پیام میده و میگه درخواستم رو اینجا ازت میپرسم چون حضوری یا تلفنی ممکنه توی معذوریت قرار بگیری (لذت بردم از شعورش)

یا دعوت به بیرون رفتن وقتی نه شنیدی باید چیکار کنی؟ بپرسی چی شده ؟ ولش کنی؟

بپرسی چیکار داری؟

مثلا فکر کن از یکی بپرسی با من دوست میشی

بعد بگه نه

میتونی بپذیری؟ میگی طرف بی لیاقت بوده ،من کافی نبودم ، شاید دلیل خاصی داره

یه جایی پیشنهاد همکاری میدی و موافقت نمیشه ، سرخورده میشی ؟ رها میکنی؟ دنبال ارتقا ورژن خودت میوفتی؟

به کی میتونی بگی که منم بارها پس زده شدم و بعدش پشیمون نشی

 .

.

عنوان : تتوی یکی از دوستانم

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۰
مهربان

نظرات (۴)

#حاج کافی...؟!

پاسخ:
حتی اصول کافی
۲۱ مهر ۰۱ ، ۱۹:۲۷ عارفه صاد

خط اخر رو خیلی دوست داشتم

به نظر من جوابش میشه : هیچکس

 

یکی از دوستای صمیمی قدیمیم بهم همیشه میگفت "هرچیزی از هر کسی بر میاد" و دقیقا کاری رو کرد که اصلا انتظارش رو نداشتم.

انگار از قبل داشته هشدار میداده :/

پاسخ:
همیشه در گفتن رازها باید احتیاط کرد
از کجا معلوم این که الان رفیق فابریکته دو روز دیگه هم فابریکت بمونه
تجربه ثابت کرد که هیچ دوستی ای پایدار نیست
همیشه باید منتظر ضربه خوردن باشی 

وقتی پس زده شدن یه اتفاق بدیهی و اجتناب ناپذیر تو روابط انسانیه چرا بیانش باید انقدر همراه با شرم باشه؟ اصلا وقتی تو به خودت حق نه گفتن و پس زدن می دی یعنی می پذیری که ممکنه خودت هم نه بشنوی و پس زده بشی. منظورم اینه درجاتی از احساس شرم و سرخودگی طبیعیه ولی نه در این حد. 

 

برای سوال آخر من تعدادی از دوستانم هستند که راحت و باز باهاشون در این باره حرف زده باشم و پشیمون هم نشده باشم. 

پاسخ:
دوستم گفت قبلا که جوونتر بودم به کسی پیشنهاد داده بودم اما این اولین بار بود که جواب نه شنیدم و یه جورایی دلش شکسته بود
آیا احتمال نمیدین که روزی روابطتون تیره و تار بشه و از حرفاتون سو استفاده کنه؟

راستش نه نمی‌ترسم گمونم.

به نظرم وقتی ترس معنی داره که خودم این اتفاق رو یه جور اتفاق شرم‌آور بدونم. اما وقتی خودم به عنوان یه اتفاق طبیعی هرچند ناخوشایند بپذیرمش دیگه اینکه بعدا این ماجرا پخش شه یا حتی بعدا اگه طرفم بخواد برای تحقیرم ازش استفاده کنه برام مطرح نیست. چون تو ذهن خودم واقعا چیزی نیست که موجب حقارت بشه. و اینکه پس زده شدن لزوما دلیل بر بد بودن یا ناکافی بودن من نیست، صرفا مطلوب اون شخص خاص نبودم. 

من هم مثل هر انسانی تو موضوعات مختلف هم تجربه‌ی پس زدن و نه گفتن دارم و هم تجربه‌ی پس زده شدن.  راستش اتفاقا اون پس زده شدن بهم یه جورایی آرامشم می ده که بابت نه گفتن هام احساس گناه نکنم! وقتی خودم با نه شنیدن کنار میام به خودم راحت تر این حقو می دم که نه بگم و به نظرم طرفم هم باید بتونه کنار بیاد. هرچند رنجیده شه.

پاسخ:
گفته بودم اگه جایی حس کنم پس زده میشم امتحانش نمیکنم؟
میل به کمال طلبی من هم یجورایی واسه همین موضوعه ، اینکه خوب مطلق باشم
در مورد پس زدن سعی میکنم محترمانه برخورد کنم جوری که طرف مقابل شرمنده یا تحقیر نشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">